آشنایی با رادیاتور
پست شده در مقالات

آشنایی با رادیاتور

رادیاتور نوعی مبدل حرارتی است و برای انتقال انرژی گرمایی از یک محیط به محیط دیگر به منظور سرمایش و گرمایش استفاده می‌شود. اکثر رادیاتورها برای کار در وسایل نقلیه، دستگاه‌های صنعتی، لوازم الکترونیکی و مطبوع‌سازی هوای محیط‌‌های داخلی ساخته شده‌اند.

یک رادیاتور همیشه حرارت را از یک محیط به محیطی دیگر منتقل می‌کند. این انتقال حرارت ممکن است به منظور گرم کردن یا خنک کردن محیط استفاده شود. مثال‌های خنک‌کردن محیط: رادیاتور خودرو و برج‌های خنک‌کننده‌ی خشک HVAC. مثال‌های گرم‌کردن محیط: بخاری خودرو و رادیاتورهای خانگی.

بیشتر رادیاتورها گرمای خود را به جای تابش حرارتی از طریق جریان همرفتی انتقال می‌دهند.

جنس رادیاتورها متفاوت است، از جمله می‌توان به رادیاتورهای آلومینیومی، فولادی، مسی و چدنی اشاره کرد. از لحاظ انتقال حرارت مس بهترین توان انتقال را دارد اما به دلیل گرانی مقرون به صرفه نیست. پس از مس بهترین فلز آلومینیوم می‌باشد که بیشترین بازده حرارتی را دارا بوده و زنگ نمی‌زند. در تولید رادیاتورهای آلومینیومی دو روش تولید وجود دارد: روش اکستروژن و روش دای‌کَست.

زاگرس رادیاتور آماده‌ی خدمت به مشتریان عزیز در حوزه‌‌ی انواع رادیاتورهای آلومینیومی و مسی‌برنجی است. برای اطلاع بیشتر از لیست رادیاتورهای ما به فروشگاه مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.